Projekt-"Not tillverkning"

Igår torsdag, var jag och Caroline tillsammans med lärare Kristina
I skolans snickarbod och fann lämpligt material  som vi ska använda till
våra enskilda projekt.

Idag fick vi arbeta men i stort sett vad vi ville.
Så jag valde att såga till min not så jag kan få bli färdig med grundformen.
Och det var ett projekt i sig!!
En sticksåg hade varit till stor hjälp för både mig & Caroline, så vi blev hänvisade
till kontoret vid ladugården. Med den enda sticksågen på skolan hade fått "ben".
Vi gick tillbaka till klassrummet. 
Och med var sin fogsvans var det bara att sätta igång..såga,såga...
Men det skulle inte bli en lätt nöt att knäckas... Vid de snirkliga partierna går det inte med
en stor såg, utan då fick det bli en"rundsåg"? 
Men detta lilla projekt som kunde gått så smidigt tog flera timmar.....
Men man kan ju inte annat säga att det är gediget handarbete.
Tillslut var formen klar och efter att den slipats fick jag även på svart färg.
Har även provlimmat blommor och jag tror det kommer bli riktigt bra.
Hoppas nu det blir riktigt färgstarkt:)


Har tagit lite bilder under processens gång, 
hoppas kunna få in de lite senare.


Kommentarer
Postat av: babbalalla

ah, låter jättespännande! Vill jättegärna se bilder, säg till om du vill ha hjälp med hur du gör! Jag har ju oxå blogg.se, så jag är bekant med förfarnadet... Ha det bäst! Kram!

2011-03-18 @ 22:07:34
URL: http://babbalalla.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tack, vad gullig du är:)

2011-03-20 @ 13:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0